تمرینات مربوط به کول در بدنسازی

 
حرکات مناسب برای افزایش حجم:

 کول لیفت( شراگز با هالتر و دمبل) و کول هالتر



 

 

حرکات مناسب برای تفکیک عضلانی :

 

 

کول با سیم کش و کول لیفت با دستگاه یا سیم کش


 

 

کول لیفت( شراگز ):یک حرکت بسیار مفید و پرطرفدار برای افزودن بر حجم عضله ذوذنقه ای میباشد. عضله ساعد نیز با انجام این حرکت مورد فشار قرار میگیرد.این حرکت را میتوان با هالتر،دمبل ،سیم کش و دستگاه نیز انجام داد.

 

 

با هالتر


 

 

با دمبل


 

 

با سیم کش (برای ایجاد تفکیک بیشتر عضلانی)


 

 

با دستگاه اسمیت



 

 

کول لیفت از پشت:گفته میشود این حرکت برای کول مفید است از انجایی که انجام این حرکت مشکل است به دلیل (برخورد هالتر با باسن و موقعیت نامناسب دستها نسبت به سرشانه و همچنین خم شدن کمر حین انجام ان) ، انجام این حرکت را به شما توصیه نمیکنیم

 

 

کول هالتر: این حرکت موجب فشار امدن به عضلات کول ،قسمت جلویی و میانی دلتوئید و همچنین عضلات دو سر بازویی ،براکیالیس و ساعد میشود.این حرکت یکی از بهترین تمرینات برای جداسازی عضلات کول و دلتوئید میباشد.این حرکت را میتوان با دمبل و هالتر نیز انجام داد

 

 

با هالتر


 

 

با دمبل


 

 

کول با سیم کش:در زمان نزدیک شدن به مسابقات این حرکت یکی از مناسبترین حرکات برای ایجاد تفکیک بین دو عضله دلتوئید و ذوذنقه ای و همچنین ایجاد خط های عمیقی در این دو عضله است


 

 

نشته بر روی میز با دسته طنابی
بالا کشیدن میله اسمیت تا زیر چانه
این حرکت با حرکت کول متفاوت هستش و ضمن عضله ترپز عضله کناری سرشانه رو هم درگیر میکنه


منبع: http://forum.bodybuilder.ir

 

/ 0 نظر / 484 بازدید